8 sunde smoothie boosters

Smoothie booster, smoothiebooster, smoothie, sund smoothie, Alternativ behandler silkeborg, biopat silkeborg, naturopath silkeborg, biopat jylland, naturopath jylland, biopat midtjylland, naturopath midtjylland, biopat østjylland, naturopath østjylland,

Jeg er storfan af smoothies. For det første smager det himmelsk, og for det andet er det den spise, du kan pakke med allerflest næringsstoffer. Jeg putter stort set alt i min smoothie og jeg tænker meget over, hvordan jeg kan gøre den så potent som muligt. Jeg deler altid min smoothie med mine børn, så det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg også har til bagtanke at få en masse sunde og nærende ting i dem.

Her får du nogle ideer til, hvad du kan putte i din smoothie:

Bær, frugt og grøntsager
Det er naturligvis en oplagt del af en smoothie – men du kan godt tænke lidt strategisk her. Se ud over banan og jordbær og put i stedet avokado, spinat og selleri i blenderen. Tænk på de grøntsager, som i ikke får nok af. Når det er sommer kan du tilmed presse brændenældesaft at putte i smoothien.

Tang
Jeg putter altid tang i vores Smoothie. Den har nemlig den særlige umami smag, og runder nuancerne af på en fin måde. Og så er den sund. Tang er en gode kilde til jod og andre mineraler og spormineraler. Tang indeholder desuden pre og probiotika. Så spis tang, hvis du gerne vil støtte et normalt stofskifte, et godt immunforsvar og udrensning af affaldsstoffer

Bipollen
Indeholder de essentielle aminosyrer og sammenlignet med kød og æg, indeholder bipollen faktisk mere protein. Og så er det møg sundt, for det er en kilde til flere forskellige vitaminer og mineraler.
Bipollen har betydning for flere områder af din sundhed, blandt andet har det en antioxidant effekt og betydning for dit immunsystem.

Frø, nødder og kerner
Jeg ved ikke med dig, men det er ikke hver dag, at jeg får spist alle de kerner, som jeg ved mit hormonsystem har så godt af. Det er heller ikke hver dag at mine børn får spist en håndfuld kerner, så de kan få glæde af alle mineralerne. Og det er nærmest aldrig, at min mand får zink fra græskarkernerne, som jeg ellers gerne ville have i ham.
Og se – her er Smoothie jo bare genial. For den kan jeg pakke med alt det, vi alle har så godt af. Det gavner hele vejen rundt.

Superfoods pulver
Som du kan se så fylder jeg jo alverdens ting i vores smoothies. Og superfoods er bestemt en af de ting, jeg øger næringstætheden med. Om det er acai, tranebær, spirulina, maca, mesquite, lucuma……ned i blender kommer det.
Jeg har ikke nogen, jeg foretrækker frem fra andre (det skulle da lige være rå kakao). Men vælger blot ud fra farven på dagens Smoothie og nyder alle de antioxidanter, vitaminer, mineraler og sporstoffer, vi bliver beriget med
Jeg synes superfoods pulver er en super smart og nem måde at booste din Smoothie. Hvis du:
-Gerne vil gøre den endnu mere potent
-Ikke har et væld af grøntsager hjemme
-Eller dit barn bedst kan lide frugtsmoothies og du gerne vil have lidt mere power indenbords

Lecithin
Lecithin er en fedtsyre, der er essentiel i kroppens celler
Jeg elsker at booste vores morgensmoothie med dette geniale granulat, som ikke bare giver byggesten til celler og bidrager til et sundt kolesterol niveau – det giver også en yderst lækker og cremet konsistens
Så det er både sundt OG gør smoothien mere lækker (Hvis du laver smoothiebowls vil du ikke fortryde det) Whats not to like.

Olie
Om du er til hørfrø olie, kæmpenatlysolie eller andet – så put det i din smoothie. Det er en nem måde at camouflere olien, både for dig og dine børn. Men husk altid først at putte olien i EFTER at du har blendet. De skrøbelige planteolier, tåler ikke så godt ilt og trives bedst uden en hvirveltur i maskinen.

Proteinpulver
De som træner er meget opmærksom på at få protein i smoothien. Men protein er ikke kun vigtigt for at bygge muskler. Det er også med til at holde dig mæt længere og bevare et stabilt blodsukker. Ofte er vores danske morgenmad kulhydratbaseret og så er det jo ikke helt fjollet med en protein stærk smoothie som sidevogn vel?